Once upon a time a happy family

Wednesday, October 14, 2015

Meddelande till socialtjänsten på Gotland



EDIT: Rättelse, de 6700 kronor vi har att leva på är min sjukpension!

Det här är skämmigt, jag vill verkligen inte men jag måste. Jag har precis fått i mig lite mat, dock ingenting jag betalat själv.

Jag kollapsar varje dag sen en tid tillbaka och orkar inte mer, kroppen vägrar numer att fungera som den skall, fryser för det mesta och har ont i huvudet, sömnbrist mm.

Så innan något allvarligt händer med vår familjs hälsa så skriker jag till en sista gång, sen skall Ni slippa mig det lovar jag, och det är inte mitt val, det är ert, människor behöver mat.

Jag är pensionerad på grund av en väldigt lång tvist med socialtjänsten på ön, som vägrar att lyssna på det vi säger. Ni har satt oss i denna situation, och det Ni nu arbetar på är att svälta och stressa ihjäl oss.

Eftersom Ni vägrat svara de senaste månaderna så talar jag till Er öppet istället! Ert val och inte mitt, jag måste hålla mig vid liv då Ni har tagit min arbetskraft och möjligheter ifrån mig, barn och rättigeheter mm.

1 comment:

  1. Christer – du måste hålla dig stark.

    Ta hand om din egen kropp först och främst. Sök styrka hos Annie - och ge styrka till Annie. Ni måste bära varandra. Ta hand om er själva, ät bra och näringsriktig mat, drick rent vatten, motionera, ta inga mediciner osv. Ni behöver energi för att orka kämpa.

    Er prövning är tung och lång. Men, som du själv skrev om LVU-barn ... barn växer upp och blir vuxna.

    En dag är din son vuxen och myndig. Då kommer han sannolikt att vilja veta vad som hände.

    (Vad jag tycker om dagens svenska "december-regering" däremot ... det avstår jag från att kommentera.)

    Håll ut, och ta hand om er själva.

    ReplyDelete